Szolgáltatásaim

BIM projektmenedzsment

Elkészültek az első magyar nyelvű BIM szabványok. Egyre több olyan megrendelés érkezik, mely ezekre, vagy egyedi igényekre fog hivatkozni. Állami projektek kapcsán pedig kötelező lesz BIM szempontok szerint tervezni. Egy jó BIM modell nem csak a tervezést, de a kivitelezést és az üzemeltetést is elősegíti. LOD, Uniclass, IFC, mennyiségkimutatások, ütközésvizsgálat, pontfelhők… Segítünk összefogni a projektet és határidőre szállítani.

A BIM projekteteket már a tervezési ajánlatadástól akár a digitális üzemeltetés elkezdéséig kísérjük. Nektek elegendő csak a tervezésre fókuszálnotok, a BIM részét bízzátok ránk.

[ Folyamat ]

[ A felméréstől a teljes átalakulásig vezetem a folyamatot ]

Alapos felmérés

1. Koncepciótervet készítünk az iroda hatékony működésére

Átbeszéljük mi a fennálló helyzet Nálatok, mi célból kerestetek meg és tisztázzuk az elvárt eredményeket. Már ezen a beszélgetésen is nagy vonalakban pontosítjuk mi várható a projekt ideje alatt, a részetekről szükséges idő és pénz ráfordításról is beszélünk.

Rendszerterv

2. A tervezet alapján kidolgozom az "engedélyezési tervet"

A korábbi beszélgetés alapján kidolgozom a projekt stratégiáját. A projekt stratégiáról “tervrajz” készül általában A3-as méretben. A lapon kézzel “rajzolva” mutatom be a komplex rendszer tervet, egyszerű, közérthető nyelvre lefordítva, hogy ne kelljen bajlódnotok a sok kockasággal (arra ott vagyok én :) )

Projektindítás

3. Az engterv után tendereztetünk, összerakom a kiviteli tervet, majd elkezdjük a megvalósítást

A tervrajz alapján megállapodunk abban, hogy mire lesz szükség a projekt alatt. Pontosítjuk az anyagköltséget, a munkadíjat és a részetekről szükséges időt, hogy tisztán lássátok milyen ráfordítással fog járni a projekt kivitelezése. Ebben a fázisban fixáljuk a projekt határidejét és és amennyiben megfelelőnek találjátok a feltételeket szerződést kötünk és belekezdünk a megvalósításba.

[ Kérj ajánlatot ]

3 lépés választ el egy modern, hatékony építész irodától

1. Add meg az elérhetőségeidet a lenti kapcsolati űrlapon

2. 24 órán belül felkereslek a részletekkel kapcsolatban

3. Az első konzultáción megalkotunk számodra egy alap stratégiát

Gyakran ismételt kérdések

Ha távolról meg lehet javítani a problémát, szinte azonnal. Ha ki kell menni helyszínre, akkor 2(-3) óra. Nem volt még ilyenre példa, a rendszer karban van tartva, csak hardverhiba esetén fordul elő ilyen. (minőségi alkatrészekkel dolgozom, mely megfizethető kategóriában van még, így ennek az esélye minimális)

Két opció lehetséges. 1. Összeválogatom listába pontosan mire van szükség és a cég szerzi be őket. 2. Mindent én szerzek be, az ügyfelemnek nem kell ezzel időt töltenie.  Bejáratott üzletekkel dolgozom együtt, ahol a garanciális ügyintézés is tisztességes. Az árak pedig így is szinte a legolcsóbbak. (csak úgy tudunk olcsóbban kijönni, ha minden egyes alkatrészt a legolcsóbb helyről rendelünk, de ekkor elviszi a spórolást az extra munkaidő, az extra futárdíjak és az összeszerelési idő – végső soron nem igazán valósul meg a spórolás. A garanciális ügyintézés is lehetetlenül macerás ilyenkor.

Bejáratott üzlettel dolgozom együtt, az elmúlt években több, mint nettó 20 millió forint értékben vásároltam náluk ügyfeleim számára. Az apróbb kütyüket szinte azonnal ki tudják cserélni, ha nem kell javításra küldeni. A fő darabok (alaplap, processzor..) minden esetben visszaküldésre kerülnek a gyártóhoz (általában Kínába), így hosszadalmasabb a dolog. Ha egy alkatrészt már nem lehet pótolni (mert nem forgalmazzák, nem gyártják már), teljesítményben minimum azonos másikra cserélik. Szóval nem akarnak lerázni, mindenkinél megfelelő megoldásra törekednek.

Jegykezelőrendszert használok, hogy ne süllyedjenek el a megoldandó feladatok az e-mail halomban. Ide email-ben várjuk a kérdéseket, problémákat. A beérkező hibajegyekről értesítést kapok, melyet abban az órában elolvasok. Ha kritikus, 2-3 munkaórán belül elkezdjük az elhárítást. Ha normál, 4 munkaórán belül, ha alacsony a prioritás, 8 munkaórán belül (tehát ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy másnap). Ha valamilyen egyéb kérés van, következő munkanap kezdünk foglalkozni vele. Ha valami halaszthatatlan probléma adódik, telefonon tudunk kapcsolatba lépni. Ha távolról nem lehet megoldani és ki kell menni a problémát elhárítani, kb 4 órán belül tudunk kimenni. Munkaidőben dolgozunk mi is, tehát a törzsidő 8:30-17:00 (az irodák munkaidejének “átlagában”). Felár ellenében lehet kérni ezen túli rendelkezésre állást is. Hétvégi “ügyeletet” maximum alkalmanként, előre megbeszélve. A feladatokat munkaidőben végezzük el, a leállást okozó feladatokat (rendszer frissítések) munkaidőn túlra ütemezettek automatikusan. Ha új hardvert kell beépíteni, azt is munkaidőben csináljuk. Ha valaki munkaidőn túlra (este, hétvége) ütemezné ezeket a feladatokat, felár ellenében van rá lehetőség.

A partnereim nagy része nem dolgozik szombati munkanapokon, így mi sem. Ha valaki mégis dolgozna, előre jelezze nekünk, hogy figyeljük a jegykezelőt.

Igen. Nekem is van apple gépem a Windows rendszer mellett.

Minden gépre telepítünk egy felügyeleti szoftvert, mely be van csatornázva a központi szoftverünkbe. Ezen keresztül ütemezzük az egyes frissítő csomagok telepítését, látjuk milyen állapotban van a gép szoftveresen. Nyomon követjük a tárhely alakulását, a vírusvédelmi szoftverek naprakész állapotát. Igaz ez az adatszerverekre is.

Hasonlóan, mint az informatikai támogatás. A jegykezelő rendszerbe várjuk a kérdéseket, melyeket mihamarabb igyekszünk megválaszolni. A kérdés jellegétől függően írásban, telefonon, videóhívásban, esetleg távoli asztalos kapcsolaton keresztül. Ha szükséges és összegyűlik annyi kérdés, akkor egy rövid tréninget is tartunk, mely keretein belül megválaszolom és bemutatom mindegyik kérdésre a megoldást.

Alapvetően igen. Ez esetben negyedévente / félévente / évente számolunk el egymással az elvégzett munkaórák alapján. Bár a legkisebb csomagot mindenképpen ajánlom, hiszen ebben legalább egy automatizált folyamat felügyeli a gépek állapotát, nem hagyja leromlani a szoftveres állapotokat, értesítés érkezik a várható hibákról. Egy dologgal kevesebbre kell gondolni. Mi már úgy is kifejlesztettük azokat az algoritmusokat, melyek mindenképp szükségesek egy építész gépének a minimális felügyeletére, üzemeltetésére.

Igen, a legutóbbi helyes biztonsági mentésből. Ilyen helyzetben mindenképpen egyeztessünk a problémáról, annak forrásáról, a megoldásról és a védekezési módszerekről is.

Mihamarabb, lehetőség szerint már az ajánlatadáskor egyeztessünk. A szerződésbe már sok mindent bele kell majd foglalni, hogy egyszerűbb legyen a projekt lefutása. A megrendelő követelményeire kell szabni a céges sablonfájlt és a munka stratégiáját is. Nem annyira egyszerű a dolog, mindenképpen vonjatok be egy ebben a témában jártas szakembert (mint pl én).

Építész Informatika Kft.
Ügyvezető: Nochta Tamás
Székhely: 1083 Budapest, Corvin negyed
Adószám: 27841752-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-400211